Verzenden & retourneren
Leveringstermijnen, levering en verzend- en handlingskosten
- Als plaats van levering geldt het adres dat de afnemer aan ottersenflamingos.be via de webshop kenbaar heeft gemaakt. De aanbieder en eventueel de afnemers die regelmatig kleding via de webshop bestellen en/of aanbieden, dienen ottersenflamingos.be op de hoogte te stellen (per post of per e-mail) van een adreswijziging. Zolang ottersenflamingos.be geen adreswijziging heeft ontvangen, wordt de afnemer dan wel de aanbieder geacht woonachtig te zijn op het laatste bij ottersenflamingos.be bekende (e-mail) adres.
- ottersenflamingos.be zal de geaccepteerde bestellingen zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 7 werkdagen na bestelling via de webshop, ter verzending aanbieden, tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Er wordt een verzendbevestiging gestuurd door ottersenflamingos.be aan de afnemer op het moment dat de kleding toegezonden wordt. Als de bezorging met meer dan 20 dagen is vertraagd, of als de bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de afnemer hiervan zo spoedig mogelijk bericht. De afnemer heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden, in welk geval ottersenflamingos.be het door de afnemer betaalde bedrag (exclusief verzend- en handlingskosten) zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, zal terug betalen.
- De afnemer is verplicht de door ottersenflamingos.be geleverde kleding af te nemen op het moment dat deze aan haar ter beschikking worden gesteld. Indien de afnemer afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, is ottersenflamingos.be gerechtigd de kleding op te slaan voor rekening en risico van de afnemer.
- De bestelling wordt verzonden via een door ottersenflamingos.be aan te wijzen logistieke dienstverlener, tegen een vergoeding van €7,5 (verzend- en handlingskosten), of 7€ bij verzending naar een postpunt. Indien de afnemer een bestelling plaatst van meer dan €80, worden er geen verzend- en handlingkosten in rekening gebracht.
Retourneren
- Op het moment van ter beschikkingstelling, dient de afnemer de kleding te onderzoeken en daarbij geconstateerde gebreken dan wel foutieve toezending zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 2 maanden per e-mail aan ottersenflamingos.be te melden onder vermelding van het artikelnummer. In dit onverhoopte geval zal ottersenflamingos.be trachten deze klacht naar tevredenheid van de afnemer op te lossen door het artikel te vervangen, te herstellen of terug te betalen. De garantieperiode op onze tweedehandsgoederen betreft één jaar.
- Als u een product heeft gekocht voor uw eigen persoonlijke gebruik als consument en u gebruik wilt maken van uw recht om de overeenkomst te herroepen, moet u onze klantenservice (per e-mail: info@ottersenflamingos.be of per post : Otters & Flamingo’s, Jan Davidtsstraat 52, 3210 Linden of per telefoon: 0499 29 28 05) daarvan binnen 14 dagen vanaf de dag die volgt op de levering via e-mail of telefonisch op de hoogte stellen en een verzoek tot retournering indienen. Wanneer onze Klantenservice dit verzoek goedkeurt, zal zij u per e-mail de noodzakelijke instructies geven voor de retournering.
- AIs u een product heeft gekocht voor uw eigen persoonlijke gebruik als consument en u gebruik wilt maken van uw recht om de overeenkomst te herroepen, moet u onze klantenservice (per e-mail: info@ottersenflamingos.be of per post : Otters & Flamingo’s, Jan Davidtsstraat 52, 3210 Linden) daarvan binnen 14 dagen vanaf de dag die volgt op de levering via e-mail of telefonisch op de hoogte stellen en een verzoek tot retournering indienen. Wanneer onze Klantenservice dit verzoek verwerkt, zal zij u per e-mail de noodzakelijke instructies geven voor de retournering.De afnemer kan gebruik maken van een modelformulier (te downloaden via deze link: https://economie.fgov.be/sites/default/files/Files/Forms/Formulier-herroeping.pdf) voor herroeping. De afnemer kan kiezen hoe hij ottersenflamingos.be op de hoogte brengt van zijn wens om de overeenkomst te herroepen (mail, telefoon, e-mail,...). Hierbij gebruik maken van het modelformulier kan, maar is geen verplichting. Bij aankoop van kleding via de webshop van ottersenflamingos.be, heeft de afnemer de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. De afnemer beschikt wanneer hij een artikel wil terugsturen over 2 termijnen van 14 dagen. De eerste termijn van 14 dagen begint te lopen vanaf de dag van de levering. Tijdens voornoemde bedenktermijn zal de afnemer zorgvuldig omgaan met de geleverde kleding, labels, codering en verpakking. De afnemer zal de kleding slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of zij de kleding wenst te behouden. Binnen deze eerste termijn van 14 dagen moet de afnemer aan ottersenflamingos.be meedelen dat hij de overeenkomst wil herroepen. Van zodra de afnemer aan ottersenflamingos.bemeegedeeld heeft dat hij de overeenkomst wil herroepen (een artikel wil terugsturen), begint een nieuwe termijn van 14 dagen te lopen waarbinnen de afnemer het artikel ook effectief naar ottersenflamingos.be moet terugsturen. Indien de afnemer van haar recht op ontbinding gebruik maakt, zal zij de kleding met alle geleverde toebehoren aan ottersenflamingos.be retourneren, conform de door ottersenflamingos.be verstrekte instructies. De kosten van terugzending zijn voor rekening van de afnemer, ongeacht de wijze van terugzending. Het eventueel door de afnemer betaalde bedrag en ook de oorspronkelijke verzendkosten (voor zover de afnemer zijn volledige bestelling terugstuurt) zal ottersenflamingos.be zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de dag waarop ze wordt geïnformeerd over de beslissing van de afnemer terugbetalen. In het geval ottersenflamingos.be evenwel heeft aangeboden de goederen zelf af te halen, mag ottersenflamingos.be wachter met de terugbetaling totdat zij alle goederen heeft ontvangen, of totdat de afnemer heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, afhankelijk van welk tijdstip eerst valt.
- Het is uw verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat de producten veilig en beschermd zijn gebleven terwijl ze in uw bezit waren. Behandel de producten met zorg en retourneer ze in de staat waarin ze aan u zijn geleverd. Pak de producten zorgvuldig in.